lördag 15 november 2008

Serie: The Walking Dead

För er som gillar zombies och serietidningar så antar jag att ni inte missat serien The Walking Dead. Serien är vad författaren (Robert Kirkman) kallar "a continuing story of survival horror".

Handlingen är förlagd efter den stora zombieapokalypsen, alltså efter ett så stort zombieutbrott att mänskligheten inte kunnat hantera/stoppa det. Endast ett fåtal människor har överlevt. Vi får följa en grupp människor på deras färd (fysisk och mental) in i en ny och okänd framtid. Serien fokuserar inte så mycket på zombies som man kanske skulle kunna tro, utan mer på hur situationen påverkar människorna och vad som händer dem. Jag tänker inte berätta mer om handlingen.

The Walking Dead är min favoritserie och jag rekommenderar alla att läsa den. Den fjärde boken har nyligen kommit ut. Samlingsböckerna har hård pärm och samlar 12 nummer av serien. Samlingar med mjuk pärm och som innehåller 6 nummer finns också. Det finns redan 54 nummer (i samlingar) av serien och förhoppningsvis fortsätter de komma!

Låter det spännande? Är du skeptisk? Varför inte läsa första numret gratis på nätet, klicka på bilden så kommer du dit.

4 kommentarer:

  1. Inte att förväxla med "The Walking Dicks"...

    SvaraRadera
  2. Jag tänker ta åt mig all ära för din litterära utbildning inom seriekonsten, bara så att du vet!

    Kan även tipsa om Kirkmans superhjälteserie, Invincible som även den är mycket bra, väldigt långt ifrån The Walking Dead dock.

    Snygg Blog!

    SvaraRadera
  3. Tack tack!

    Hihi, lite cred kan du ta!

    Har läst första numret av Invincible, mycket bra! Men så många andra som måste läsas först...

    SvaraRadera