tisdag 18 november 2008

Bok: Day by Day Armageddon

Day by Day Armageddon är en bok som handlar om zombies! (Jepp, dom finns såklart). Det var ett tag sen jag läste boken nu, men kom på idag att jag måste tipsa mina trogna läsare (1-2 st eller färre? jaja iaf).

Day by Day Armageddon är skriven som en dagbok (därav titeln?!) av en snubbe som är "in the Navy", både på riktigt och i boken. Det märks också, han verkar veta en hel del om att överleva i fiendeland. Fiendeland i detta fall är så klart zombieland! Vi får alltså följa huvudpersonen på sin resa genom hans perspektiv.

Boken började som en journal på nätet och blev väl så pass populär att någon ville ge ut den i bokform. Ett mindre förlag har gett ut boken, Permuted Press. Det märks också eftersom boken innehåller en del stavfel, och säkert lite skum grammatik o dyl.. Början av journalen (boken) finns att läsa på nätet. På hemsidan finns även en massa info i forumet om hur man överlever efter en apokalyps och annat smått och gott på samma tema (fortfarande osäker på om det är på allvar eller inte...).

Jag tycker att boken är spännande och bra skriven trots allt! Man sugs med i vad som händer och vill inte sluta läsa eller att den ska ta slut, men som alla bra böcker så tar den slut allt för snabbt. Dock är tydligen en andra bok på gång. Den tänker jag köpa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar