torsdag 27 november 2008

Serie: Y: The Last Man

Seriedags igen! Denna gången tänkte jag tipsa om en annan serie, som jag tycker är bra nämligen Y: The Last Man.

Serien har faktiskt ingenting alls att göra med zombies. Den handlar istället om en kille och hans apa, det låter väl inte så illa! Första numret (som för övrigt kan läsas online) berättar om hur alla män, pojkar, hanar (alla med en Y-kromosom, aha!) helt plötsligt dör. Förutom en snubbe, Yorick Brown, och hans apa, Ampersand (också av manligt kön). Som ni förstår så är den siste mannen i världen ganska åtråvärd, för mer än ett ändamål verkar det som. Yorick själv vill bara till sin flickvän som är i Australien. Yorick befinner sig i USA när skiten går ner (som dom säger i USA).

Serien finns som 10 samlingar, totalt 60 nummer. Jag har själv bara läst de 3 första samlingarna än så länge. Kan säga att jag är fast nu och måste snarast inhandla samling 4. Första samlingen tyckte jag inte var så bra, men gav ändå andra en chans och det lönade sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar